Friday, March 16

kasih bumi

tadi layan ceta kat malaymoviesfull. nabila huda dgn bront palare. nama nabila dlm ceta ni kasih dan nama bront bumi.. aku malas nak bg review penuh. tapi kisah ni mcm.. tak semestinya kita berkahwin dgn orang yang kita cinta.. sebab satu perkara dorang gaduh and terus terputus hubungan.. jumpa semula bila masing masing dah ada anak besar.

yg sweet adalah bila bront bg nama anak dia kasih. aku suka nama kasih. tapi ejaan bukan kasih la. ejaan dia lain. dulu masa skolah skolah aku selalu feeling2 nak bg nama anak sedap sedap. siap gabung nama dgn boifren tuh nak bg nama anak.. konpiden je akan kawen sama. huh!

aku dah lupa apa nama aku gabung. cinta abis la masa tu main gabung gabung nama. huhuhu. nih ngah tgh preknen ni.. jgn la dia amik nama aku nak ni.. aku nak reserved nama ni untuk bakal anak perempuan aku kalau aku bertemu jodoh suatu hari nanti.. amin..

p/s: cahaya nama anak sarah. sedap kan nama cahaya?

8 comments:

JieJ said...

Qaseh, Cahaya, Chenta..semua tu dah salam list aku..hahahaha...tapi ntah bila nak pakai..

Qastalani® said...

nama anak mawi pun cahaya. cahaya malaika

Dari sudut Hati kecilku said...

kalau dalam arab NUR dalam melayunya cahaya..so x kisah kan...sedap..:)

nqr said...

Jiej ~ dua drpd nama dalam list kau.. adalah nama yang aku suka :)

nqr said...

Ngah ~ ye aku tau.sesilap aku tau dlu sebelum ko ngah. hehehehe..

nqr said...

Dari sudut Hati kecilku ~ NUR or NURUL maksud dia cahaya. tapi lately nama cahaya memang pemes.

sharifah rosidah said...

Sedapkan nama Qaseh, kalau macam aunty yang dah tua kena tunggu bercucu lah baru boleh bagi nama tu.

Oh ya Qast sedang mengandung sekarang ya, patutlah lama dia tak update blog dia, baru2 ni menyinggah blog dia, dia dah menulis balik, i loike.

nqr said...

Auntie ~ heheheh.. qast dia ekot mood dia tuh