Wednesday, February 23

kek cawan baldu merah

aku baca blog patinpasta last week.. akak (konpiden je aku akak kan dia.. :p ) ni buat alahai.meruntun jiwa aku tengok dia pun..comelllll sangat! pastu ala ala teringin la plak nak makan jugak kek baldu merah ni.. aku pun salin la resepi berlari ke dapur tgk bahan cukup dak... (konpiden ni bahan cukup) pastu.. bila dah start buat aru pasan yg koko takde..sbb apa takde?? sbb packers bodo tu ilangkan brg2 aku kan.. tak masuk kontena.. (mencarut dlm hati kejap) dahtu nak buat mcm mana??aku dh pukul telor dgn gula ni. alih2 aku selamber je pakai van houten nyer hot choc 3 in one. hahaha..terpaksa la kann.. pastu campak apa yg patut.. baru terpk yang utk topping creeme cheese tu takde.. gugel balik apa bende la aku nak buat jadi toping.. jmpa la satu resepi ni salin n lari balik ke bwh nak sambung buat.. mcm mana rupe kek cawan baldu merah aku???

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


topping dia tu aku masak susu segar dgn tepung smpai likat..pastu tutup api.kasik suhu sejuk.. pukul butter dgn gula..pastu masuk esen vanila pastu masuk tepung susu yg likat tadi n pukul sebati.jadiklaaaa toping dia :)
rasa???anak aku puji jek.. hahahaha.. kalau anak aku boleh telan tuh maknanya ok la kot kan?

9 comments:

~LeeyanaRadhi~ said...

owh gigh betul akak ulang-alik mengugel...

zeta said...

bravo2..pat on ur back.. :)

Edira Azreen said...

Dah pandai masak kawan aku....

nqr said...

keeyana-terpaksa dik oiii.. anak dok tanya dh siap ke belommmm

zeta-ko bila lagik?hahahaha

edira-ko pun..terer buat telur bifstik

~ diyana nordin ~ said...

opah jue pndai msk.. mstilah akk pndai jgk kan.. hehehe bley cbe nih.. ;)

karipapsayur said...

dapat dek Qaiser, yg kaler-kaler ni je dia gigit satu persatu

TT__TT

azlina said...

sedap je nampak qist

Fieda said...

..nampak lazat je....huhuhuhu...tapi rasanya klu si nuriel tu dia habiskan yang toping je...kek tu kitalah juga....

PatinPasta said...

Qistina,
Walaweh! Merah menggoda gitu tengok your cupcakes! Akak nye (ye.. akak sbb dah veteran maa :D) tak cukup sifat.

Seronok kan bila buat sendiri dan menjadi lak tu. Lepas ni gerenti banyak la aktiviti membako? :)