Thursday, January 5

holiday di geneva

23 december tahun lepas aku berjaya buat qaiyyum suprise again :) kami ke geneva.. seperti yang dirancang beberapa bulan yang lepas.. setelah melakukan perbincangan dgn kakak aku kat sana.. (kakak yang aku anggap mcm kakak sendiri la.. takut yang baca blur plak sejak bila qistina empat beradik?) <-- okey panjang sangat penjelasan tu :p alhamdulillah... 23 december kami tiba di epot geneva dalam jam 6 lebih waktu geneva (tiada beza dgn waktu warsaw..beza dgn malaysia dalam 7jam je)

oh lupa nak ceta yang qaiyyum sampai sudah tatau kami ke geneva ni.. kat epot warsaw, qaiyyum dah syak sbb aku bg alasan beg luggage tuh kena hantar kat dedi (bapak angkat qyum yg dtg warsaw dgn 4 orang kawan aku yg lain) <-- nanti aku buat entry khas yer.. sebab dorang semua hari yang sama ke london.. tapi flight dorang awal 2 jam daripada aku..

bila dah check in tu baru la qaiyyum tau tapi dia tak tau lagi negara mana nak pergi ni.. sampai dalam kapal dok teka mcm mcm negara.. dok teka malaysia..aku ckp malaysia jauh sangat..pastu dia teka korea (sbb bff dia skang org korea) aku ckp korea dekat dgn malaysia.. pastu dia teka london la.. perancis la.. and last mexico.. :p bila kami sampai.. chedet n kakyang sambut aku n qaiyyum.. dia tanya chedet.. apa negara ni?mexico ke? pastu chede tipu kata ye la.. mexico la.. dia dgn konpiden jawab... dah agak dahhh! hahahaha!

sampai rumah chedet.. kakyg masak nasik ayam oi! empat kali tambah memang tak malu la muka.. sebab sedap bebenorrr.. hahaha,. tuh yang balik dari geneva berat naik dua kilo ye rakan rakan... :p malam tu kami lepak n beborak memacam.. sebab lama giler la tak jmpa chedet ni.. kami satu floor di opis lama dlu.. kakyang wifey chedet ni aku kenal masa hantar dorang posting kat klia.. pastu aku add fb kami jadi rapat di alam maya (wah ayat ko qistina) macam adik beradik.. :)

okey.. aku rancang nak buat sekali je entry ni.. tapi aku rasa macam panjang la plak.. tapi takpe la.. aku redah je la yerk.. hari pertama kami jalan2 beli souvenir kat geneva.. seriously negara ni mahal (bila ko convertkan la) jadiknya pls jangan convert. hahahaha tapi aku convertkan jugak.. kalau ekotkan fridge magnet 5 swiss franc tu murah la.. ala ala rm5 la satu.. tapi bila 5 swiss franc ko convertkan sah sah jadik sekeping tu dalam rm15-rm16.. so kesimpulannya bila ko dah datang holiday sini jgn la ko convert.. sedia duit banyak banyak je.. mcm aku mmg aim takde nak shopping apa pun.. except ada la bnda aku dah aim mcm pisau swiss (pisau mcgyver tu la) aku beli kat epot geneva sebelum balik.. takut nyesal. hahaha..

pas beli tu kami snap gambar kejap kat tepi tasik tak jauh dari tmpt beli souvenir tu.. aku tak sempat nak tanya apa nama tempat ni...err maybe aku tanya tapi lupa.. haahhaha.. kami nak balik cepat sebab caca anak kakyg demam.. kesian dia monyok je pening kepala...

caca duduk sebelah qyum.. kak long pakai jaket putih n belakang qyum angah..

dorang dua orang ni besfren giler.. ada je pose dorang tau

tengok muka qyum tuh.. hahaha

kan main berpelok tuh.. ngam sangat la tuh :p
hamboi..comel la tu kononnya..  

pastu paksa paksa aku buat gak.hahaha

korang tengok la posing qaiyyum tuh.. hahaha! 
oh gambar atas ni la kakyang.. cantikkan dia?tinggi..kurus lak tuh.. jeles aku.. dia memang rajin sport sport ni.. pastu terer giler masak okeyy.. walau resepi campak campak tapi sedap gilerr... berapa banyak ntah tips aku kutip.. tapi smpai warsaw tetap aku whatsapp dia untuk tanya sebab dah lupa.. hahaha..

so pas snap snap situ kami balik anta caca makin pening.. riso gak muntah ke apa ker.. pas antar anak anak pulang.. kami jalan kaki pegi ke city.. cuci cuci mata nak pegi ke tempat broken chair.. yaya kawan aku komen kat fb cakap situ terkenal kena gi..so gigih la kami ni pergi.. aku sebenarnya gigih. hahahah sebab tak penah pegi...






second day tuh kami ke st.cergue.. pergunungan tak jauh dari rumah chedet n kakyang.. dalam setengah jam to 45 min je pun ekot highway.. cantik yarabi tempat ni wei.. gambar aku tepek ni semua dari kamera chedet.. oh yer.. chedet ni banyak snap gambar lawa lawa... GAMBAR CHEDET YANG SUPER OSEM! korang klik situ and dapat tengok banyak gambar chedet snap.. korang boleh beli tau.. tak mahal pun.. mampu milik sangat pun.. :)








tengok gambar gambar atas tuh.. memang qaiyyum geng dgn angah je all the time.. tamau tuh naik dgn orang lain.. nak angah je.. dekat dekat nak balik tuh baru la naik dgn aku ni.. hehehe.. dua kali rasanya naik dgn aku.. sebab terlupa plak aku... ada memula dia main sorang tu dia jatuh.. sebab tempat dia turun tu tak rata so beralun2 bekas orang dah turun tuh dia terjatuh dari sled tu..salji langgar muka.. terus macam luka sikit.. tapi kejap je pun.. pastu dah galok semula.. heheheh..

tengok muka happy dia layan turun tuh..

ternganga mulut lega dapat landing baik.. hahaha

ni pun sebab dapat landing dengan baik.. :p
dah landing tu sila la daki ke atas semula yer..

rasanya sled tu tatau sapa amikkan.. 
padan berlenggang!mama dia yang kena bawak naik panjat
ni masa kami sama sama turun..aku jgk la kena bawak naik

ni masa tuan tanah pestime naik n jatuh yerrr...
dah terer sikit masa ni. hahha
seronok bebenor ye tuan tanah?

aku suka gambar ni.. 
okeyyy tuan tanah dah letih nak tepek gambar gambar... err.. bye!

p/s: tq tuan rumah! chedet dan kakak tersayang.. kakyang!insyAllah kami datang lagi!!!!

4 comments:

blog-tips-kurus said...

tengah berangan kalau saye juga berada di sane time tu. huhu!

mamasuri said...

wah..syok nyer...

ddjfr said...

cantiknya gambar time main skiing tu.eh.betul ke skiing?hahah.

nqr said...

dee.. ni sledding..

mama suri - tapi penattt

blog tip-kurus.. jom berangannnn.. eheh