Tuesday, March 1

sekolah selepas winter break

qaiyyum marami kan winter break dua minggu.. (maknya tak ingat anak nak winter break.. sib baik la.. cikgu skolah dia email kat aku) kalau tak mmg aku tak perasan dia dh nak winter break..pastu maknya lak tak tau nak plan bwk gi mana.. so bwk gi opis je la.. minggu kedua tuh baru dia dok dgn babysitter (maknya sik patryk-gardener aku)

bila bgn pagi tadik.. dah gelabah-gelabah..nak masak lagik bekal budak ni.. nak kena sedia itu ini siapkan dia ke sekolah..dh 2 minggu kan aku rileks.. serba serbi aku kelam kabut.. budak ni gak la ingatkan aku dia ada swimming class hari ni.. berlari lak siapkan beg swimming dia.. dalam gambar aku tepek bawah ni ada 3 bende dia kena angkat gi sekolah.. beg merah tu beg swimming dia.. ada baju swimming, bath rob,pelampung tgn dia, gogel dia topi dia kasut crocs pakai kat pool.. dalam folder biru tuh lak homework mis marta bagi masa cuti sekolah.. yg beg itam dia sandang tu.. beg makanan dia.. (baru beli..selama ni bawak paper bag buruk je anak aku) aku bekalkan nasik lemak, beger daging, cupcakes n botol air..


baju sejuk kaler cerah dalam tuh..aku pnya..tp dia muat.pelikkan??aku cuci pas sekali pakai, dia pnya kecut smpai qaiyyum leh pakai.. sedey tau..laki aku belikan utk aku tuh... okeh.itu bukan ceritanya aku nak ceta.. aku nak ceta kisah petang tadikkkkkk...pas dia balik sekolahh.. aku bukak beg bekal dia.. ok la.. makanan abis.. tapi pakcik ni tinggalkan la pulakkkk tupperware nasik lemak dia kat sekolah.. okeh..aku mahapkan ko nak..esok ko bwk balik.. pastu aku kuarkan baju swimming bagai dia nak dicuci..aku tengok kasut crocs dia tinggal sebelah je... maknya mcm biasa la...kuar la susuk singa tuh... dia leh rileks je jawab.. nnt2 dia rajin, dia carik la kot kot cicir kat skolah atau dlm bas.. ewahhhhh...segak sgt lah kan jawapan ko... pastu plak.. topi dia pakai tuhhhh..dia lupa dia letak mana.. aiyoooooo..topi tuh baru pagi ni la... pestime pakai tau... sarung tgn dia pakai lak tuh berlubang satu..terkoyaka katanya sangkut kat mana ntah..

HARI PERTAMA PAS NAIK CUTI DAH BUAT MAMA PENING!!!!

3 comments:

zeta said...

haiyooo..byknya..ini boleh bikin pusing..kalau aku bkn setakat singa je..agaknya aku dah jd hantu kak limah kott..hahaha

nqr said...

hhahaaa..kalau ko hantu kak limah..aku pak jabik laaa.hahaha

anak_hamja said...

ini baru cool.. standart la mama qistina.. saye dolu kecik2 pon camtu.. siap kene cubit pun cool lagik.. hahaha