Monday, March 28

Gelatin tidak halal

Gambar ni memang ada je dalam handphone ni. Senang kalau nak pergi kedai/market boleh check terus sama ada halal atau tidak. Ketua Canseri aku yang bagi benda alah ni.. Dia lagi rare.. Siap ada satu keping dia simpan dalam dompet.

Gelatin tak halal ni kebanyakkan ada dalam chocolate. So setiap kali nampak chocolate yang menarik, rasa nak beli mesti tak dapat makan sebab ada E471 (kebanyakkan yang digunakan).. Kecewa la disitu.. Plak tu kalau kat Poland ni, dorang akan tampal ingredients dalam bahasa dia kat ingredients asal. Susah sikit la nak paham. Tapi kadang aku kopek je pelekat dia sebab nak check.

So.. Nanti kepada sesiapa yang nak save dalam handphone masing-masing dipersilakan :) untuk memudahkan :)


Wyslano z BlackBerry® w Orange

2 comments:

mamasuri said...

aku ni jarang tgk label beli makanan..
since beli makanan pun sume dlm tin benda yang sama..kalu tak sardin, lychee kalu tak lychee sardin...heeheh..

bagus utk ko kat sana..sebab sana memang byk non halal product kan..

eh ..lama dah nak tanyer..keje ngan company mana kat sana yek??

nqr said...

mamasuri- aku mmg kena check la.. sbb sini kalau nak betul2 brg makan halal kena gi turkish shop.. tapi jauh la.. pastu mahal sikit... sb dibawak dr negara dorg kannn

keje embassy yang.. aku jadi secretary je