Thursday, April 21

bandung, indonesia..

kenangan kat bandung ni memang bes... aku gi lama dah.. cerita ni dah setahun lepas pun.. aku g dalam bulan february 2010.. ya ampun.. sedey okeh.. ntah macam mana ntah kiteorg leh terpk nak gi lima hari kot holiday tuh... sedey betul semua org tinggalkan yang tersayang selama tu.. masa kat airport tu anak anak kak nony siap cakap kat aku.. mami gi keje.. oloh siann.. :) oh lupa.. holiday di bandung ni sebab ekotkan mazani nak shopping barang barang dia nak kawen... kiteorg ni tergedik2 la nak ekot jugak...

kak nony, mazani, pompuan rambut hazab dan atie
baru teringat yang masa ni zaky (husband atie) tolong snap kan gambo kami... masa sampai LCCT ni aku masih macam tak percaya je berjaya jugak kiteorang nak gi holiday sesama... :) flight kiteorang masa tu malam.. dah lupa jam berapa tapi aku rasa sampai kat bandung tu dah kul 11 lebih tuh.. masa tu Rima kawan baik aku yang memang duduk kat bandung tu dah tunggu dengan driver dia.. (aku kenal rima setahun sebelum tu masa aku holiday di jakarta)

atie somel, perempuan rambut ntah hape ntah dan kak non
hari kedua di bandung kami gedik gedik dah nak gi rumah mode.. kak nony n mazani memang dah goggle dah buat research abis dah pasla holiday ni..aku and atie je goyang kaki ngekor je dorang ni.. kat sini je memang banyak abis.. nak nak masa pegi tuh hari khamis tak salah aku...stok memang la banyak.. org pun tak ramai.. memang best la..

snap gambar sebelum makan bakso!
yang pakai topi tuh la rima.. cantik kan??? rima ni dah ada anak besar2 dah.. tapi nampak mudaa...rima ni ada datang 2-3 minggu sebelum aku bertolak ke poland.. sanggup turun tuh nak jumpa aku dulu.. ohh terharu!

makan lagi..kat kedai ni ada pisang cheese super sedaps
 hari  tuh memang asyik makan yang sedap sedap jee.. tengok la aku duduk pun tak senonoh... sambil makan sambil tuh la sms ke malaysia.. sms adik aku dok tanya n cerita betapa best nya bandung..

me and mazani kat rumah urut.. 
hari ketiga di bandung tuh kami gi pasar baru.. shopping kain2 untuk wedding mazani ni.. boleh la plak aku terjebak.. beli jugak satu kain tuh..siap tempah terus dengan tailor kat pasar baru tuh.. jap aku cari baju yg tailor tuh buat... pastu malam nya gi rumah urut...

ni baju nya..kain tu aku tukau2.. kali ni aku pakai cotton aku beli kat bandung gak..masa wedding mazani aku pakai kain pareo sutera yg aku beli dari kak nony..yg asal sebenarnya korset n kain merah..( tak jmpa gambar)


hari keempat pulak kami ke tangkuban perahu.. 

debobnya aku.. haihh.. mas ani menjadi2 betul badan aku naik.. sampai la aku datang sini.. gemok jugak.. sib baik dh turun 8kg.. :)

pas kami gi tangkuban perahu tu..kami g factory outlet jugak pastu terus gi tempah baju wedding mazani.. kat tante tita.. tante ni mmg pelucu abis la.. dia urut aku sbb aku asyik ckp aku penat berjalan.. (jap cari baju tempah dgn dia)
baju ni santek sangat wei..dress bawah kain satin and lace atas tu rima bagi..tante tita amik bahagian selendang lace je jadikan baju atas tu..

hari ke lima kiteorg balik.. sedey!nanges aku peluk2 dgn rima time ni...

best betul bercuti dengan kawan.. ntah bila la nak dapat holiday lagi... banyak gak plan sebenarnya.. dgn mazani insyaAllah akhir tahun ni.. dengan kak nony pun insyaAllah tahun ni jugak cuti2 holiday.. dgn atie ni haaa :( ahhh.. rindu lah kamu semua!

7 comments:

NMazani said...

kelasss time kurus2 katanya...kurus ke? hahha

aza said...

seronoknya g bandung...
:)

aza dtg follow sini...

onlinetourservices.com said...

Kalo liburan ke bandung lagi ya

nqr said...

Ms-kurus tak kurus sgt laa.. hahaha..

aza-gambar lama yang.. tq ye..

onlinetourservices-harus~!

mya said...

sumpah cantik dress ko tu weih..

nanti kita jalan sama2 plak la..
ko, aku, zara, ayu, ernie :)

Jelita78 said...

setuju ngn mya, giller cantik siotttt dress tu!!
ko nampak sungguh silhouette bak kata omputeh! alaaa, mcm anggun bergaya model gitu.. awwww
hehhehe

nqr said...

mya- harussssss next vacation amsterdam!

jelita-mana ada lawo sangat pon..aku beli kat the curve.. sampai sini nan ado aku sarung :p