Tuesday, April 26

patung kertas atau paper doll

aku gugel je ni


korang kecik kecik dulu penah main dengan patung kertas tak? aku rasa kebanyakkan dari kita semua mesti penah ada atau penah main patung kertas ni.. aku masa darjah2 dulu tuh selalu main benda alah ni.. rindunyaaaa!!! sekarang masih ada jual lagik ke ek??? zaman aku dlu satu kad tu 20 sen.. tuh pun aku rasa sayang benor.. beli kat kedai jackson kat bukit sekilau.kawasan perumahan aku masa kecik2 dulu..

tetap di gugel

hasil gugel jugak


main sampai lunyai u ols! kan bila nak main tu kita sangkut baju tu atas bahu patung tuh.. feeling2 sangat bila main tu..mula la imiginasi terover2 kan?nak baju cantik2 je.. nak gaun kembang2 je.. hahahhaa.. pastu bila patah/koyak penyangkut baju atas bahu tuh.. gigih aku seletep... sebab sayang.. :) anak anak kita zaman sekarang ni tau ke permainan ni ye???

6 comments:

Zara said...

hhaaahha..dulu zaman kocik kocik suka main patung kertas ni..sampai lunyai arrr..hahaha

zeta said...

hahahhh..sama..siap selotep kalau koyak kat sangkut bahu tu..
Aku kalau main ni..siap menjiwai karekter kau tau..suara pon berubah2 ikut jenis patung..haha..
Skg ada jugak..kat kedai2 2 ringgit kalau xsilap aku pernah ternampak..

nqr (qistina) said...

zara- ehhh..awak pun main gak? :p (sila tampo laju2) ingat umur kita beza byk tahun ke?hahahaha.. tu psl aku ckp konpem ramai yg penah main ni

zeta-ko memang..menjiwai watak sgt kann,aku pun sama macam ko..tapi part suara bertukau tu mmg kelako..

jelita78 said...

waaaaaaaaa
ni memang mengimbau kenangan lalu ni..
terasa tua sungguh laaa aku ni..
serious..
zaman sekarang dah ada barbie game kat ipad/ ipod.. tukar tukar baju on screen..
*sigh*
rugi laa bebudak sekarang tak main dah bende ni..

mamasuri said...

aku pun main gak..saja aku beli guna duit skolah aku..sampailah ma aku beli patung barbie aku..ma tension sbb bersepah sokmo..bijak tak aku..

nqr (qistina) said...

jelita-waahhhh..kat ipad?rugi wooo bebudak skg ni.. bebudak dlu main siap leh pegang siap mcm zeta tuh boleh tukau2 suara dia menjiwai watak dia..

mamasuri-bijak weiiiii cara ko.. hahaha!